Preverjena Resničnost
Delo na vmesniku se nadaljuje


Kurator: pETER Purg

V letu 2019 festival Pixxelpoint preverja aktualno dostopno resničnost in neguje dvom o dogajanju na vmesniku. Prav tam se namreč odvijajo nemara še zadnje prerazporeditve moči pred kapitulacijo človeka pod vsemogočnim strojem, ki krmili čustva, preureja misli in laže čutom – v čigavem že interesu? Kako znanost, umetnost in izobraževanje v partnerstvu z umetnostjo še lahko (so/raz)oblikujejo to resničnost. Kakšen vmesnik potrebujejo za pristen stik z njo? Ali sodobne stroje in programe njihovega delovanja zares (še) razumemo, onstran spoliranega vmesnika in prijaznih navodil za uporabo? Človek v stroje projicira svoje želje, ne da bi jih ti bili zmožni (ali voljni oziroma sprogamirani) uresničiti. Tehnooptimizem se vrača kot razbita ogledalna slika bizarnega mozaika naših slabosti, norosti in nesmislov. Za premraženega duha pa so božajoče tehnološke metafore povsem nepotrebne ali celo nevarno zavajajoče. Podatkovna oblika je zgolj sistem medsebojno učinkovito – in z namenom, vsaj poslovnim, če ne tudi političnim – povezanih podatkovnih zbirk, vmesnikov, strežnikov, pomnilnikov in krmilnikov. Informacija se ob koncu dobe monetiziranega znanja spreminja v orožje množičnega u-resničevanja.

Tako Pixxelpoint 2019 priseže na uporabnika kot odgovornega za interakcijo na vmesniku, medtem ko slednji (znova) postaja vse bolj izmuzljiv, abstrakten ali celo (trženjsko) mistificiran. Mehanizmi in algoritmi, ki nam strežejo informacije in dražljaje, namesto nas izbirajo in olepšujejo (samo)podobe. A ko človek spet ugleda sebe(k) brez digitalnega vmesnika onstran nevidnih in vseprisotnih tehnologij, mu le malo pomagajo vsa neresnična umetna inteligenca, nedelujoč internet stvari, nedoumljive kriptovalute in novičarske laži.

Pixxelpoint tako še naprej v svoji jubilejni 20. ediciji problematizira široko polje raziskovanja sodobne intermedijske ustvarjalne produkcije, ki vse bolj temelji na interdisciplinarnih povezavah umetnikov z znanostjo in novimi tehnologijami, od raziskovanja umetne inteligence, navidezne resničnosti, podatkovnih zbirk, vse do robotike ter algoritmov in naprednih programskih okolij. Kako se je v teh dveh desetletjih spremenila vloga (odgovornega, kritičnega) uporabnika medijskih tehnologij in mediatiziranih vsebin? Je resničnost še sploh dostopna, kaj šele preverljiva? Festival bo letos še bolj izostreno iskal sinergije, a tudi kontraste medijsko-umetniških scen in imen širše regije. Ozrl se bo na nekatere najsodobnejše ustvarjalne prakse v svetu in iskal njihovo refleksijo tudi v trikotniku med umetnostjo, znanostjo in tehnologijo. Poleg osrednje galerijske razstave večmedijskih instalacij ter video in likovnih del Pixxelpoint 2019 prinaša tudi performanse in druge intervencije na specifičnih lokacijah, od prazne ulice do igralnice kazina. Umetniška praksa tako ne bo zgolj postavljena ob družbeno resničnost mestnega okolja, temveč bo tudi umeščena v medijsko-umetnostni kritični diskurz, in sicer skozi javne diskusije ter mednarodni simpozij v presečnem polju znanosti, umetnosti in tehnologije. Ob krajšem tematskem filmskem programu festival nenazadnje obuja sodelovanje s 'Pixxelmusic', ki bo v okviru festivala ponudil več posebnih glasbenih dogodkov, od elektronskih raziskav med zvokom in sliko vse do konceptualnih rejvov, manjkal pa ne bo niti dober etno-jazz!

Dobrodošli, da Preverite Resničnost na Pixxelpointu!

Celoten koncept festivala




Festival so omogočili:

   


Partnerji:



Sponzorji: